
16 Dic El PP proposa al Consell una rotonda a la cruïlla de la carretera de Sant Lluís a Alcafar i la de Punta Prima
Carmen Reynés assegura que és un punt conflictiu de la xarxa viària insular per la seva perillositat i densitat
● Adolfo Vilafranca demana que es mantengui la rotonda a doble nivell al nou projecte i que l’equip de govern lluite per recuperar els fons del conveni amb l’Estat
15 desembre 2022.- La consellera del Partit Popular al Consell de Menorca, Carmen Reynés, defensarà al proper plenari la necessitat que l’equip de govern comenci, amb coordinació amb l’ajuntament de Sant Lluís, les negociacions necessàries que contempli la planificació i execució del projecte de construcció d’una rotonda a la intersecció de la Me-8, la carretera de Sant Lluís a Alcafar, amb la carretera de Punta Prima per millorar la seguretat d’aquest punt.
Aquesta carretera suporta una intensitat important de trànsit, que durant la temporada estival veu enormement incrementat el volum de circulació de vehicles particulars, transport públic i privat, transport de mercaderies i ciclistes.
Carmen Reynés assegura que «en la confluència amb la carretera Me-8 i l’encreuament amb la carretera direcció a Punta Prima, juntament amb les interseccions de l’accés dels carrils de desacceleració i acceleració genera un espai amb múltiples moviments de trànsit, un punt crític que genera inseguretat a molts conductors, sent nombrosos els accidents de circulació que s’han produït al llarg del temps i encara que, afortunadament a la majoria d’ells els resultats no solen greus, podria considerar-se com un dels punts negres del municipi, segurament amb unes estadístiques d’alta sinistralitat en la xarxa viària de Menorca.
Reynés també demanda incrementar les tasques de manteniment i conservació.
Rafal Rubí i conveni
Per altra banda, el conseller Adolfo Vilafranca, ha registrat una moció derivada de la interpel·lació del passat plenari en la que insta a l’equip de govern a mantenir en el nou projecte la rotonda a doble nivell de Rafal Rubí, en tractar-se de la solució més segura, més econòmica, de menor impacte ambiental i que ofereix una millor solució al trànsit no motoritzat i a realitzar les accions oportunes per recuperar els recursos del conveni de carreteres.
Vilafranca recorda que «esbucar el pont de Rafal Rubí i construir una estructura a nivell en un altre emplaçament empitjorarà la seguretat de la carretera, així com obligarà els vehicles a dur a terme més distància, fet que requerirà més consum de combustible, que una infraestructura a nivell no ofereix solucions als vianants i al trànsit no motoritzat, que si ofereix una rotonda a doble nivell i que esbucar l’estructura existent i construir una infraestructura nova serà més car que finalitzar-la, malbaratant recursos públics».